Klanten van T-Mobile met een LG G7 ThinQ die na een softwareupdate onbruikbaar is geworden, kunnen het toestel ter reparatie inleveren bij een winkel van de provider.
Ook kunnen zij contact opnemen met de klantenservice van LG Benelux, laat de smartphonemaker maandagavond weten aan NU.nl.
Gebruikers die hun smartphone eerder zelf hebben geprobeerd te herstellen door een volledige reset van de hardware uit te voeren, zijn hun gegevens wel definitief kwijt, waarschuwt Jeroen Peeters van LG Benelux. “Als mensen hun toestel hebben teruggebracht naar de fabrieksinstellingen, gaan de gegevens verloren. Dan kunnen wij er ook niets meer aan doen.”
Als gebruikers geen actie hebben ondernomen, is de kans volgens Peeters “heel groot” dat LG het toestel kan herstellen en de gegevens bewaard blijven, hoewel hij dat niet voor honderd procent kon garanderen.
Eerder maandag bevestigde LG dat de smartphone na een softwareupdate bij klanten van T-Mobile niet meer werkt. De problemen doen zich zowel voor bij toestellen die via T-Mobile zijn gekocht als losse toestellen met een simkaart van de provider.
LG herstelt de G7 ThinQ-smartphones door ze te voorzien van de voorgaande software, die geen problemen veroorzaakte.
De smartphonemaker zegt de problemen met de “hoogste prioriteit” te behandelen, maar kon maandagavond nog niet zeggen hoe lang gebruikers hun ingeleverde telefoon kwijt zijn.
https://www.nu.nl/tech/5609084/klanten-t-mobile-kunnen-onbruikbare-lg-g7-thinq-inleveren-reparatie.html