pinkroccade

De voorjaarsoverleggen 2021 van de GebruikersVereniging platform Publiekszaken staan weer voor de deur! We hebben gezien de geldende overheidsmaatregelen opnieuw gekozen voor een online editie. Door deel te nemen blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen (i)Burgerzaken en hoor je wat er bij collega gemeenten speelt. Nieuw binnen dit overleg is ‘de kwartiermakersbeleving’. Lees er hier meer over en schrijf je direct in.

Direct aanmelden voor dit evenement

Wat staat er op het programma

De digitale overleggen vinden plaats in april & mei en duren van 13.00 tot 15.15 uur via MS Teams. We hebben voor jou als lid van de GV weer een mooi programma samengesteld, bestaande uit 4 onderdelen. Om het optimale uit dit regio-overleg te halen, raden we je aan om alle onderdelen bij te wonen. Lukt dat niet? We ‘timeboxen’ de agenda onderdelen strak, dus je kan ook altijd kiezen bij welk onderdeel je wel of niet aanhaakt.

Opening & ontwikkelingen binnen (i)Burgerzaken

Tijdslot: 13.00 – 13.30 uur
Inhoud: We bespreken de laatste ontwikkelingen binnen (i)Burgerzaken. Ook staat selfservice centraal. Hoe staat het ervoor met de digitale dienstverlening binnen jouw regio op basis van selfservicepercentages en aantal e-diensten in gebruik?

Beleef het als kwartiermaker

Tijdslot: 13.30 – 14.20 uur
Inhoud: Er zijn meerdere kwartiermakergroepen betrokken bij de doorontwikkeling van iBurgerzaken. Kwartiermaker zijn is een zeer belangrijke maar zeker ook een leuke (lees er hier meer over). Wij gunnen iedereen deze ervaring, vandaar dat jij tijdens dit overleg een klein uur lang kwartiermaker bent! Afhankelijk van jouw regio ga je meedenken over het thema: Verbeteren, Verrijken of Vooruitdenken. Deze thema’s zijn onderdeel van de nieuwe iBurgerzaken propositie. Met jouw input tijdens deze sessie blijven we iBurgerzaken verder verbeteren.

Pauze van 14.20 – 14.30 uur

Netwerken en afsluiting
Tijdslot: 14.30 – 15.15 uur
Inhoud: Natuurlijk missen we het fysieke netwerken zoals we dat altijd gewend waren tijdens de regio-overleggen op locatie. Maar online netwerken is ook leuk. Helemaal met iemand die je misschien nog nooit gesproken hebt. Laat je verrassen…

Belangrijke informatie

Deelname aan dit overleg is gratis mits jouw gemeente lid is van de GV. Nog geen lid maar wel interesse? Neem dan contact op met het secretariaat via deze link. Sluit jij ook aan? De regio-overleggen zijn een mooi moment om praktijkervaringen met elkaar te delen! Uiteraard kies je bij voorkeur voor deelname in je eigen regio. Mocht die datum niet passen voel je dan vrij om je in te schrijven voor een ander regio-overleg. In totaal zijn er 7 regio’s. Na inschrijving ontvang je een mail van jouw regio-voorzitter met meer informatie. Ook kan je op voorhand vragen stellen of agendapunten aandragen.

Twijfel je over bij welke regio jouw gemeente hoort? Dit is de indeling:
Regio 1: Limburg / Brabant Oost
Regio 2: Brabant West / Zeeland
Regio 3: Zuid Holland / Zuid Hollandse Eilanden
Regio 4: Noord Holland / Utrecht West
Regio 5: Gelderland / Utrecht Oost
Regio 6: Overijssel / Flevoland / Gelderland West
Regio 7: Groningen / Friesland / Drenthe

Doelgroep

Deze GV regio-overleggen zijn interessant voor de afdeling Burgerzaken: managers, (senior) medewerkers en applicatiebeheerders, adviseurs Dienstverlening en voor (beleids-) medewerkers ICT.

GebruikersVereniging PinkRoccade Local Government

Het platform Publiekszaken van de GebruikersVereniging PinkRoccade organiseert deze regio-overleggen. Meer informatie over de GebruikersVereniging en het lidmaatschap vind je op haar website.

Ronald de Lange, voorzitter platform Publiekszaken: ‘Nog geen lid van de GebruikersVereniging PinkRoccade Local Government? Kom toch, doe kennis op en maak kennis met de regiovoorzitter en de leden. Een mooie kans om een kijkje in de keuken te nemen!’

Neem gerust contact op

Heb je vragen over de voorjaarsoverleggen? Neem dan contact op met Loes Meijs via: Loes.Meijs@PinkRoccade.nl

Source