De rechtszaak zou eigenlijk in de loop van volgende week van start gaan, maar Waymo had de rechter om uitstel gevraagd. Het bedrijf claimde meer tijd nodig te hebben om nieuwe documenten door te nemen die Uber eerder deze week aanleverde.
Waymo stelt dat Uber de documenten bewust achter heeft proberen te houden, terwijl Uber claimt dat Waymo al veel tijd en documentatie heeft gekregen en desondanks geen belastende informatie heeft kunnen vinden.
Nieuw onderzoek
Maandag werd echter het onderzoek vrijgegeven dat Uber liet uitvoeren in aanloop naar de overname van startup Otto, opgericht door oud-werknemer Anthony Levandowski van Waymo die bedrijfsgeheimen zou hebben gestolen. De taxidienst wilde met het onderzoek mogelijke juridische gevolgen van de overname in kaart brengen.
Levandowski wordt ervan verdacht binnen Uber die vertrouwelijke informatie van Waymo te hebben aangewend voor de ontwikkeling van Ubers technologie voor zelfrijdende auto’s. In het onderzoek door Uber wordt melding gemaakt van de diefstal door Levandowski, meldt The Wall Street Journal.
Volgens Waymo is het opmerkelijk dat Uber er alsnog voor heeft gekozen hem aan te stellen als het hoofd van de afdeling voor zelfrijdende auto’s. Uber benadrukt daarentegen dat het onderzoek juist “helpt om duidelijk te maken dat er zelfs na zestig uur bekijken van afdelingen, broncode, documenten en computers geen Google-materiaal bij Uber is gevonden”.