Het sociale netwerk biedt een feedbackformulier aan voor gebruikers, zo staat op de website van Twitter. Daarmee kunnen mensen aangeven wat ze van nieuwe regels vinden, voordat ze worden doorgevoerd.
Twitter heeft zijn eerste formulier geopend. Het netwerk wil zijn beleid rond haatberichten bijwerken. Twitter heeft de afgelopen drie maanden aan regels gewerkt om berichten aan te pakken “die iemand minder menselijk kunnen doen voelen”.
Strenger beleid tegen haatberichten
Dit noemt Twitter “dehumaniserende taal”. Het bedrijf schrijft dat dit soort posts een nasleep kunnen hebben in het dagelijks leven, zoals “het normaliseren van serieus geweld”.
Hoeveel inbreng gebruikers op de regelgeving hebben, is niet duidelijk. Gebruikers kunnen tot 9 oktober hun mening kwijt over het beleid. Ze krijgt 280 tekens om aan te geven hoe de regelgeving rondom dehumaniserende taal verbeterd kan worden.
Twitter voert vaker veranderingen in de regelgeving door. De afgelopen tijd heeft het bedrijf bijvoorbeeld nepaccounts verwijderd en apps verwijderd die in strijd waren met de regels.
Directeur Jack Dorsey heeft vaker gezegd haatberichten en pesterijen aan te pakken.
https://www.nu.nl/internet/5480072/twitter-vraagt-gebruikers-mening-bij-veranderingen-in-beleid.html