Investeerders lijken nog altijd vertrouwen te hebben in de app. Dit weekend werd bekend dat de app een nieuwe investeringsronde heeft binnengehaald. Naar verluidt wordt de app nu gewaardeerd op 4 miljard dollar (omgerekend 3,3 miljard euro). Dat is een verviervoudiging van de waarde bij een investeringsronde in januari.
Daarnaast zou Twitter volgens persbureau Bloomberg interesse hebben getoond in het overnemen van de app voor datzelfde bedrag.
Voor Clubhouse, maar net zo goed voor de concurrentie, zal het de komende tijd de uitdaging worden om genoeg gebruikers aan zich te binden. Daarbij hebben de andere apps een belangrijk voordeel: die hebben al vele miljoenen gebruikers die elke maand of zelfs elke dag inloggen. Daar moet de audio-app nog aan werken.
Beperkingen Clubhouse
Dat is overigens niet onmogelijk. Je kunt Clubhouse nog steeds alleen gebruiken als je een uitnodiging hebt, die overigens wel steeds breder worden uitgedeeld. Daarnaast is er ook nog steeds geen Android-variant, wat de potentiële doelgroep kleiner houdt. Als die twee dingen veranderen, kunnen er opeens veel meer mensen gebruik van maken.
Maar het allerbelangrijkste is misschien nog dat gebruikers genoeg interessante gesprekken moeten ontdekken om naar de app terug te keren. Facebook hoopt dat te doen door met hun variant te focussen op groepen. Daar komen mensen vaak al samen omdat ze een gedeelde interesse hebben en is de kans groter dat je elkaar al kent. Daardoor is het gesprek al snel interessant en de drempel mogelijk lager om deel te nemen.
Zo gaat Facebooks alternatief voor Clubhouse eruit zien: