Voor de bekendmaking van de eerste elektrische raceauto van Porsche, bedacht het bedrijf een reclamestunt waarin gamers via streamingsplatform Twitch de auto konden ‘vrijspelen’. De gamers hadden vier uur nodig om het spel uit te spelen, aldus The Verge.

De advertentie was vormgegeven als een interactief puzzelspel dat de gamers gezamenlijk via Twitch konden spelen. Het spel speelde zich in de realiteit af in een Porsche-complex in Duitsland, waar twee medewerkers, in de game coureurs, klaarstonden om de acties uit te voeren die via het platform werden doorgegeven.

Het spel werd live gestreamd op het Twitchkanaal van Porsche, waar gamers in de reacties konden stemmen over welke actie uitgevoerd moest worden. Op deze manier moesten de spelers de coureurs langs de bewaking zien te loodsen richting de auto. Een van de opdrachten aan de coureurs was om zich te verstoppen in een kartonnen doos.

Bij het uitspelen van de game werd de nieuwe elektrische raceauto van Porsche onthuld. De stream had gemiddeld zo’n 28.000 kijkers en volgens Adam Harris van Twitch hebben bijna een miljoen mensen gespeeld gedurende de vier uur die het spel duurde.

Gezien het succes van de actie geeft Harris aan dat er gesprekken zijn tussen Twitch en Porsche voor toekomstige acties, maar of dat om nieuwe real-life games gaat, liet hij niet los.

Source