Disney+ groeit flink door. Een jaar geleden had de streamingdienst nog een derde minder betalende gebruikers.
Het lukt Disney+ dus wel om abonnees te blijven trekken, terwijl Netflix de laatste tijd juist abonnees verliest. Volgens dat bedrijf ligt dat aan het einde van de coronapandemie, waardoor mensen andere dingen doen dan films en series kijken. Kenners wijten de daling deels aan stevige concurrentie van andere streamingdiensten zoals Disney+, maar ook aan prijsverhogingen bij Netflix.
Verschillende videodiensten werken aan abonnementen met advertenties om ze betaalbaar te houden en mensen vast te houden die bij meerdere diensten een abonnement hebben. Ook Disney+ kondigde eerder dit jaar plannen aan voor een abonnement met reclames.
Volgend jaar brengt Disney dat abonnement wereldwijd uit, in december start het bedrijf in de VS al met de reclamevariant. Opvallend genoeg zal de dienst met reclames even duur worden als het huidige abonnement zonder advertenties, maakt het bedrijf bekend.
In de VS kost een abonnement op Disney+ nu 7,99 dollar per maand. Dat wordt straks de prijs voor een abonnement met reclames. Om de advertenties af te kopen, betalen abonnees straks 10,99 dollar per maand. Het is niet bekend of dit volgend jaar ook in Nederland gaat gebeuren.