Platform Informatie Technologie en Recht

Auteur Brill

Apple wil vanaf 2024 in VS geproduceerde chips gaan gebruiken

Apple wil vanaf 2024 chips gebruiken die in de Verenigde Staten zijn geproduceerd. Daarvoor wordt een nieuwe fabriek in de staat Arizona gebouwd, heeft topman Tim Cook volgens persbureau Bloomberg gezegd.Source

Het innoverende veiligheidsdomein: een baken in dynamische tijden

Beeld: Capgemini Aan het veiligheidsdomein de opdracht om gebruik te maken van de kansen van digitalisering en tegelijkertijd zich te weren tegen digitale dreigingen van buitenaf, zonder daarbij de belangen te schaden van hen voor wie we het doen: de… Verder lezen →

De Werkagenda Digitalisering: 4 x hoera en 1 x helaas

Onlangs heeft het kabinet onder leiding van staatssecretaris Digitalisering Alexandra van Huffelen de Werkagenda Digitalisering gepresenteerd. U weet het, op beleidsgebied heb ik een kritische inborst, maar eerlijk is eerlijk: het is een doordacht stuk met duidelijke doelen. Helaas blijkt… Verder lezen →

Een jaar Commissie Digitale Zaken: ‘Spijkers met koppen slaan’

“DiZa is nu een vast onderdeel in de Tweede Kamer geworden, waar je bij ICT-onderwerpen niet meer omheen kan.” | Beeld: shutterstock Thema’s als ‘digitale overheid’ en ‘cybersecurity’ werden de laatste decennia hooguit één keer per jaar besproken in de… Verder lezen →

Tesla meldt twee dodelijke ongelukken met automatische piloot

Tesla meldt dat er twee nieuwe dodelijke ongelukken met auto’s met zijn automatische besturingssysteem hebben plaatsgevonden in de Verenigde Staten. Daarmee komt het totaal sinds juni vorig jaar op zestien.Source

Nederlandse politie arresteert man om maken van deepfakeporno van BN’er

De politie heeft onlangs een 38-jarige Amersfoortse man opgepakt omdat hij een deepfakeporno zou hebben gemaakt van de NPO-presentatrice Welmoed Sijtsma. Dat meldde Tweakers vorige week. De journalist en presentatrice van Goedemorgen Nederland en Op1 maakte er voor omroep WNL een vierdelige docuserie van, Welmoed en… Verder lezen →

NASA lanceert onbemande maanraket voor Artemis-missie

De Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA heeft woensdag haar maanraket gelanceerd. De onbemande missie Artemis I moet ervoor zorgen dat er over een paar jaar weer astronauten op de maan rond kunnen lopen.Source

Musk brengt blauwe vinkjes-abonnement eind deze maand terug op Twitter

Elon Musk brengt de blauwe vinkjes eind deze maand weer terug op Twitter. Vanaf 29 november moet het weer mogelijk zijn om daar een abonnement voor af te sluiten.Source

Na 52 jaar gaat NASA weer naar de maan (als tussenstop naar Mars)

Bijna vijftig jaar na de laatste Apollo-missie start NASA een nieuwe maanmissie. Het doel: opnieuw mensen op de maan zetten, maar nu als tussenstap voor bemande ruimtereizen naar Mars.Source

« Oudere berichten Nieuwere berichten »

© 2026 PiT-Recht — Ondersteund door WordPress

Thema door Anders NorenOmhoog ↑