Een aantal klanten van VodafoneZiggo heeft last van een softwareprobleem, waardoor hun modems meerdere malen per dag herstarten.

Omdat de modems ongevraagd herstarten, raakt de draadloze verbinding verloren en hebben klanten tijdelijk geen internet. Hierdoor stoppen bijvoorbeeld video’s op Netflix en YouTube met afspelen.

De provider adviseert getroffen klanten om het modem met de hand opnieuw op te starten. Bij meerdere gebruikers keert het probleem na deze herstart echter meerdere keren per dag terug.

De exacte oorzaak van het probleem wordt nog onderzocht. Het is nog niet bekend wanneer een definitieve oplossing wordt gevonden.

Witte modems van VodafoneZiggo last van de problemen

Het probleem speelt bij klanten met een wit modem dat de provider aan klanten levert. Deze Arris Connectbox staat bij 3 procent van de klanten in huis. Dat zijn rond de 98.000 huishoudens in Nederland.

Een woordvoerder benadrukt dat niet alle eigenaren van de Connectbox last hebben van de herstartproblemen. “Hoeveel procent daarvan daadwerkelijk problemen ondervindt, onderzoeken we.”

Meerdere herstartproblemen in Nederland

VodafoneZiggo is niet het enige bedrijf dat deze week kampt met herstartproblemen. De nieuwe G7 ThinQ-telefoons van LG begonnen deze week ineens constant te herstarten na een software-update, waardoor ze onbruikbaar werden. Dat probleem speelde alleen bij eigenaars van de telefoon met een simkaart van T-Mobile.

LG zei op donderdag een oplossing voor het probleem te hebben gevonden. Klanten moeten hun telefoon ter reparatie opsturen.

https://www.nu.nl/internet/5616074/modems-van-vodafoneziggo-klanten-herstarten-spontaan.html