De maandag 4 februari verschenen battleroyalegame Apex Legends is een week later gegroeid tot 25 miljoen spelers, meldt uitgever EA.
Ruim 25 miljoen spelers hebben Apex Legends al geprobeerd, en tijdens het voorlopige hoogtepunt werd de game volgens EA door meer dan 2 miljoen mensen tegelijkertijd gespeeld.
Apex Legends werd aangekondigd en uitgebracht op maandag 4 februari. Binnen acht uur bereikte de game al 1 miljoen spelers en binnen drie dagen groeide dat aantal naar 10 miljoen.
Het spel is een zogeheten battleroyalegame, vergelijkbaar met titels als Fortnite. Spelers worden met zestig man tegelijk op een eiland gedropt, waar ze elkaar moeten uitschakelen tot er één speler of team overblijft.
Gratis game verdient geld aan cosmetische voorwerpen
In de game verdienen spelers voorwerpen of geld waarmee voorwerpen gekocht kunnen worden. Apex Legends is gratis, maar spelers kunnen personages vrijspelen of in-game valuta kopen, waarmee cosmetische voorwerpen kunnen worden gekocht.
Ook kunnen spelers vanaf maart een Apex Legends Battle Pass kopen. Dan hebben zij drie maanden lang toegang tot alle tijdelijk beschikbare voorwerpen die tijdens een seizoen van de game beschikbaar zijn. Seizoenen in Apex duren drie maanden, later deze week begint alvast een speciaal evenement met voorwerpen rond Valentijn.
Grote concurrent Fortnite van uitgever Epic Games heeft inmiddels ruim 200 miljoen spelers, met een hoogtepunt waar 8,3 miljoen spelers het tegelijkertijd tegen elkaar opnemen.
https://www.nu.nl/games/5738001/battleroyalegame-apex-legends-heeft-na-een-week-25-miljoen-spelers.html